Monday 3 October 2011

Mimpi~

As'salamualaikum & Salam Sejahtera

Entry ari nie MIMPI~
Benda ni berlaku hari ni, lepas solat subuh, tidur balik, tak sekolah pun, saja. Bukan nya belajar masa2 ni. o tidur lah balik! Err...
Mimpi apa ek? Mesti korang tertanya-tanya kan? *jwb je YE
Jangan fikir lain sudah laa. Haha :D Aku bermimpi tentang. Eyh! Malu ar nak cerita. Segan seyh! Tapi aku cerita je lah. Adoi segan huk huk ~~~
Macam ni. Aku dah lama 'mengidam' sebuah motosikal yang agak berkuasa tinggi. Motor ni dalam kategori Sportbike, dah kira hebat lah tuu. Tapi racing GP dalam TV tuu Superbike! Tuu lagi hebat! Yang aku nak ni pun dah OK, kira agak2 agak mampu milik lah katakan. Back to the topic, aku mimpi yang aku baru ambik motor tuu dari kedai. Fresh lg, ada bau kedai gituu. Ditemani kawan aku, tp tak cam muke sgt, biasalah. mimpi kannnn. Kat dlm mimpi tu, betapa seronoknye aku!! :D :D Ride sana, ride sini. Wah, bestnye!!! Iyelah, baru dapat barang yang kita nak, Perghh. Excited seyh. Err, nak tahu motor apakah itu? Hehe... Niii diaaa!!

MEMPERSEMBAHKAN KAWASAKI NINJA 250R !!!
ehem! aku mimpi motor tuu jek,*aweks* tuu tak ada pun

Hitam : Macho

Merah : Mengancam

Biru : Gentle

Putih : Sempoi

Hijau : Cool

Antara specification nya:
Engine
Four-stroke, liquid-cooled, DOHC, parallel twin
Displacement
249 cc
Bore x Stroke
62.0 x 41.2mm
Compression Ratio
11.6:1
Carburetor
Keihin CVK30 x 2
Ignition
TCBI with digital advance
Transmission
Six-speed
Final drive
O-Ring Chain
Cooling System
Liquid
Frame Type
Semi-double cradle, high-tensile steel
Rake/Trail
26 degrees / 3.2 in.
Front Tire Size
110/70-17
Rear Tire Size
130/70-17
Wheelbase
55.1 in.
Front Suspension / Wheel Travel
37mm hydraulic telescopic fork / 4.7 in.
Rear Suspension / Wheel Travel
Bottom-Link UNI-TRAK® with 5-way adjustable preload / 5.1 in.
Front Brakes
Single 290mm hydraulic petal disc with two-piston caliper
Rear Brakes
Single 220mm petal disc with two-piston caliper
Fuel Capacity
4.8 gal.
Seat Height
30.5 in.
Curb Weight
374.9 lbs.
Overall Length
82.1 in.
Overall Width
28.1 in.
Overall Height
43.7 in.
Color Choices
Ebony, Lime Green / Ebony (SE), Pearl White / Ebony (SE)
Warranty
12 months
Good Times™ Protection Plan
12, 24, 36, 48 months



Korang yang tak tahu apa apa mesti blur habis kan..? apa laa mamat ni merapu, haha. Apa apa je lah, yang penting,semua tuu ok bg aq. Hehe. Semua specification n motor2 kat atas ni Versi Standard n tak di modified apa2 lagi. Cun kan? tahu takpa~
Memang ada motor Superbike lain yang lebih GAHHH dari yang ni. Tapi agak laa, harga yang lain boleh beli kereta Inspira sebijik! Walaoweyh~ 
Yang ni pun OK ape, smart gila lah! murah lagi,20k ++ mungkin~
Lepas je sedar dari mimpi tuu, sakit nya hati!!! Kenapa semua tuu mimpi...??!!! Arghh! Hatiku memberontak mahukan motor tuu!! Sedeyh ouh!! Takpe, aku usaha sampai dapat motor tuh! InsyaAllah! Amin~
Sekian, Salam~

No comments:

Post a Comment